رفتن به مطلب
انجمن تایم کد

media

مدیر بخش
  • تعداد ارسال ها

    91
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های بُرد

    15

آخرین بار بُرد در media

media بیشترین تعداد Like مطالب را دارد!

درباره media

  • درجه
    کاربر نیمه فعال

اطلاعات کاربری

  • درباره ی من:
    زنبور بی عسل

اطلاعات بیشتر

  • سیستم عامل:
    Windows 7
  • مرورگر:
    Google Chrome

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

558 بازدید کننده پروفایل
  1. درخواست کلیپ میوه وشیرینی

    سلام نحوه کار به این صورت است که از سایت های اعلام شده تایم کد باید لینک بگذارید در صورتی که VIP باشیدحتی الامکان و به نوبت فایل ها در دسترس قرار خواهد گرفت لیست ارزشمند سایت های در دسترس تایم کد به این شرح است. MotionArray.com Lynda.com DigitalTUTORS.com GraphicStock.com Freepik.com GFXtraz.com shareAE.com Free ضمنا" تصاویر آرت بیت به صورت مجزا فروشی هستند .که باید از سایت مربوطه خریداری شوند . گمان می کنم تایم کد امکان گرفتن سفارش و خرید داشته باشد. موفق باشید .
  2. لیست شورت کات های نرم افزار های ادوب

    یه زمانی شرکت نظام داشت ولی گرون بود پترنش تو اینترنت هست میشه چاپ کرد و چسبوند
  3. پهترین لنز های زوم برای دوربین های کراپ سنسور ( سوپر 35 ) Canon

    50 سامیانگ خیلی خوب نیست 35 سامیانگ عالیه 50 با اسپید بوستر اگه اف 1.4 باشه روی پاناسوتیک تقریبا" میشه 80 اف 1.2
  4. پهترین لنز های زوم برای دوربین های کراپ سنسور ( سوپر 35 ) Canon

    سلام متاسفانه به دلیل اینکه علی الخصوص در کار وددینگ عکس از فیلم مهم تر است مشتری همیشه قرار داد را با یک عکاس می بندد و بدین ترتیب گروه فیلم میشود برده عکاس و پروژه باید مطابق ذائقه و استانداد یک عکاس و علمش که بیشتر در مورد عکاسی هست اگر باشد اجرا شود و متاسفانه پدیده سینما 5d و امکان تصویر برداری دوربین های عکاسی علی رقم تمامی مزایا از نظر هنری و فنی لطمه شدیدی به بدنه سینمای کم هزینه یا غیر حرفه ای زده است با حضور عکاسان بدون علم در عرصه شاخه های مختلف فیلم سازی نظیر موزیک ویدیو - تبلیغات - مستند و فیلم کوتاه و فرمایش شما صحیح است استاندارد فیلم در حقیقت همان سوپر 35 با کراپ سنسور منطبق است و فول فریم با دوربین های عکاسی آنالوگ قدیمی و دوربین های تصویر برداری حرفه ای همچنان با همان سایز کراپ تولید میشوند و لنزهای حرفه ای سینما هم همچنان کراپ هستند .در نهایت فول فریم به جز نور گیری بهتر هیچ مزیتی به کراپ ندارد ولی نقاط ضعف متعددی دارد که یکی از انها تشدید رولینگ شاتر است .در نهایت DSLR مناسب برای فیلم به نظر من باید کراپ باشد و رزولوشن آن هم خیلی بالا نباشد شاید بین 12-24 مگاپیکسل بهترین حالت باشد .نقیصه ضعف نورگیری هم در کراپ سنسورها در حال برطرف شدن است کما اینکه سونی 6500 در فیلم برداری به مراتب قدرت نورگیری بیشتری نبست به کنون مارک 3 یا حتی مارک 4 فول فریم دارد.
  5. پهترین لنز های زوم برای دوربین های کراپ سنسور ( سوپر 35 ) Canon

    سلام Canon 7d و کلیه دوربین های کنون Dslr که فول فریم نیستند کراپ فکتور 1.6 دارند به عبارتی اعداد لنز چه فول فریم باشند یا نباشند ضربدر 1.6 میشود با در نظر گرفتن این فرمول 85 از نظر کادر تقریبا " معادل 135 میشود و مثلا" 24 تقریبا" کادر 40mm فول فریم را میدهد البته این تاثیر پذیری مشمول عمق میدان و بوکه نمیشود . برخلاف نظر اکثر دوستان اهل فن من معتقدم اگر از دوربین فول فریم استفاده نمی کنیم هیچ مزیتی در استفاده از لنزهای فول فریم نیست به جز ضرر از دست دادن قدرت نورگیری سنسور به عبارتی یک سنسور کراپ فقط میتواند از کانون لنز فول فریم استفاده کند و سطح وسیعی از نوری که لنز میگیرد به هدر می رود . و اما در مورد کانورتورها - نکته منفی اینکه هنوز هیچ کانورتوری را ندیده ام که اتوفوکوس قابل قبولی داشته باشد به جز مبدل سونی A-mount به E-mount که توسط خود سونی تولید میشود و در این بین لنزهای متفرقه ای که برای A-Mount توسط sigma ,tamron تولید شده را میتوان به دوربین های سونی Emount متصل کرد و عملکرد آن نیز از هر حیث قابل قبول است فقط کمی موقع اتصال لنز تاخیر بیشتری برای برقراری ارتباط با دوربین دارند که آنهم قابل گذشت است . نکته مهم دیگر آنکه برای تبدیل خوردن بهترین لنزها مانت نیکون هستند حکایت تبدیل خوردن لنزها شباهت غریبی به گروه خونی دارد در نظر بگیرید نیکون مثل O_ است و مثلا" سونی EMount مثل AB+ و سایر مانت ها در بین این دو قرار می گیرند لذا سونی از هر مانتی لنز می گیرد و به هیچ مانتی لنز نمی دهد و نیکون بالعکس به تمام مانت ها لنز میدهد و از هیچ مانتی لنز نمی گیرد و البته اتو فوکوس آنهم تا به امروز روی هیچ مانتی مطلقا" جواب نداده یعنی در عمل و حتی برای خنده اتوفوکوس ندارد ولی لنزهای منوال آن بهترین گزینه هستند به همین دلیل است که سری AIS تولید 20 سال پیش نزد فیلمسازان همچنان مورد توجه است . من بر این باورم همچنان بهترین مطمئن ترین مبدل ها مربوط به برند MetaBones کره است که جنس مرغوبی دارند و لنز روی آنها لق نمیزند و در عین حال به دهنه دوربین و محل اتصال لنز آسیب نمی زنند . به عنوان آخرین مطلب استفاده از کانورتورهای دارای تکنولوژی Speed Booster که برای اولین بار توسط MetaBones تولید شده اند . در این کانورتورها یک عدسی در آن تعبیه شده که نوری که وارد لنز فول فریم میشود را روی سنسور کراپ متمرکز میکند و در نتیجه اتفاقی که می افتد اینست 1- لنز وایدتر میشود چون از تمام عرصه آن استفاده شده 2- لنز شاپ تر میشود به گفته حرفه ای های ینگه دنیا 3- F-STOP یا T_stop لنز تا حدودیک استاپ یا بیشتر پایین میآید یک مثال عینی مثلا" سامیانگ 85 نیکون روی Canon 7d با استفاده از یک کانورتور معمولی میشود 135 با همان T-stop 1.5 ولی با اسپید بوستر میشود 100mm با T 1.2 و طبیعتا" تا حدود زیادی ضعف نورگیری و کم بودن لنز واید در دوربین های کراپ سنسور نسبت به فول فریم جبران میشود و مزیت های دوربین های کراپ نظیر رولینگ شاتر کمتر و دیتیل بهتر باقی می ماند به نظر من کسانی که از مانت m43 نظیر پاناسونیک GH5 استفاده می کنند حتما" باید اسپید بوستر داشته باشند در حقیقت هر چه سنسور ها کوچک تر میشوند ضریب عملکرد اسپید بوستر موثرتر میشود . http://www.metabones.com/products/?c=speed-booster Lumix+Gh3++Metabones+Speed+Booster-HD.mp4
  6. سلام متاسفانه سایت فیلتر شده جهت اطلاع 

    Capture.PNG

  7. مانت EF بعد از مانت PL معتبر ترین و به لحاظ گستردگی تولید از نظر تنوع و تعداد مهمترین مانت لنز برای محبث فیلم و ویدیو است و بر خلاف آنچه امروزه همه می پندارند کراپ 1.6 در تصویر برداری و فیلم برداری بسیار استاندارد تر از Full Frame است چرا که همچنان حتی در دوربین های حرفه ای از کراپ 1.6 یا همان سوپر 35 استفاده میشود که فی الواقع بسیار نزدیک به استاندارد دوربین های مبتنی نگاتیو کلاسیک سینما است . پیش از آغاز معرفی این لنز ها ذکر چند نکته ضروری است . 1 - موارد استفاده از این لنزها علاوه بر کلیه دوربین های عکاسی کراپ سنسور Canon نظیر 70D - 7D markII و ... شامل لاین حرفه ای دوربین های تصویر برداری Canon مشتمل بر C100 و C300 و C700 و ... میشود . 2 - علاوه بر Canon بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده دوربین به لحاظ گستردگی لنز به تولید دوربین با مانت EF مبادرت کرده اند نظیر دوربین های Black Magic 3 - علاوه بر لنز های کراپ 1.6 EF-S کلیه لنز های Full Frame هم بر این مانت قابل استفاده هستند که در مقاله دیگری به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت . 4 - این مقاله مربوط به لنزهای عکاسی است که برای استفاده در کار ویدیو مناسب هستند و قیمت نسبتا " کمی دارند لنز های سینمایی گران قیمت نیز جهت اطلاع در آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت . 5 - مهمترین مزیت دوربین های Full Frame به کراپ سنسور تصویر برداری با عمق میدان کم ( Shallow Depth of Field) و نویز کمتر به هنگام ثبت در نور کم است که این نقیصه ها با استفاده از لنز های با F-stop پایین تر و به اصطلاح سریعتر برطرف میشوند. با این مقدمه برویم سراغ بهترین لنز های کراپ 1.6 مانت Canon EF-S بهترین لنز واید زوم Tokina AT-X 116 PRO DX-II 11-16mm f/2.8 داشتن بوکه زیبا - شارپنس قابل توجه حتی در F 2.8 و قیمت مناسب 450 دلاری این لنز را در بین موارد مشابه بی رقیب کرده است و کلیه نیازهای شما به لنز واید را مرتفع می کند . بهترین لنز واید به نرمال زوم Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art این لنز سری Art سیگما علی رقم اینکه یک لنز زوم است خصوصیات آن بیشتر شبیه لنز های پرایم است . فوق العاده شارپ حتی در پایین ترین F و اگر من بخواهم تنها از یک لنز استفاده کنم بی تردید این تنها گزینه ام خواهد بود . قیمت این لنز 800 دلار است . بهترین لنز تله زوم Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art Lens باز هم لنز سیگما که در سری ART همواره لنز های با کیفیتی ارائه میدهد در لیست منتخب من جای می گیرد . این لنز 1100 دلار قیمت دارد . اگر شما طرفدار استفاده از لنز زوم هستید اینها لنز های زومی هستند که علاوه بر اینکه نیاز شما را بر آورده می کنند نقاط ضعف دوربین کراپ سنسور شما را نسبت به دوربین های Full Frame تا حدود قابل توجهی جبران می نمایند. در نوبت بعد به معرفی بهترین لنز های پرایم برای کراپ سوپر 35 خواهیم پرداخت.
  8. سلام این LUT هایی که برای دانلود در سایت گداشته اید مربوط به DSLR  های کنون نیست بلکه برای لاین دوربین های تصویر برداری حرفه ای که توان تصویر بردای Glog را دارند مثل C300 است DSLR  های کنون اصولا" امکان تصویر برداری تحت LOG را ندارند

  9. سلام آقا بی زحمت این آموزش آخری رو که گداشتم سره کن 15 تا فایل Rar هست دستت درد نکنه

  10. نقدی بر دوربین Canon EOS 5D Mark IV

    حدود هشت سال پیش کنون دوربین عکاسی مارک 2 روانه بازار کرد و سبب تحولی عظیم در دنیای تصویر برداری و فیلمسازی کم هزینه شد. جریانی تاریخ ساز که بعد ها به سینما 5 دی مشهور شد . در آن زمان تصویری که از این دوربین 2000 دلاری به دست می آمد واقعا حیرت انگیز بود. البته دوربین های الکسا - رد و نمونه های حرفه ای سونی و پاناسونیک همان ایام هم خیلی خوب بودند. ولی بحث سر تفاوت قیمت بیش از ده برابری و لوازم جانبی پسیار گرانتر بود و اینگونه بود که تب 5دی دنیا را فرا گرفت، که همزمان بود با فراگیر شدن شبکه های اجتمایی YouTube و Vimeo و فضای تولید - محتوایی که طلب می کردند. سنسور بزرگ این دوربین و به طبع آن تصاویر با عمق میدان کم و جنس تصویر یونیک Full Frame مدل فیلمسازی آماتور را بسیار به سینمای حرفه ای نزدیک کرد. البته این دروبین مشکلات خاص خودش را هم داشت: کدک بد - رولینگ شاتر - میکروفون و سیستم رکورد صدای بسیار ضعیف و... اما در آن سالها تمام این مشکلات نسبت به تصاویر متمایز این دوربین به چشم نمی آمد. با گدشت زمان تکنولوزی با سرعت حیرت انگیزی پیشرفت کرد و پاناسونیک هم وارد عرصه رقابت دوربین های عکاسی با توانایی های خاص تصویر برداری شد و 2 GH را معرفی کرد. با سنسور M43 البته با در نظر گرفتن نقاظ ضعفی که سنسور کوچک تر داشت، اما نهایتا صرف نظر از ضعف توان تصویر برداری در نور کم نسبت به مارک 2، با وجود آنکه از نظر قیمت کمتر از یک سوم بود به لحاظ بقیه جهات از جمله ذیتیل و فریم ریت و ... به صورت ملموسی برتر بود. در همین ایام سونی هم بیکار ننشست و دوربین تصویر برداری FS100 را معرفی کرد که علی رقم اینکه از هر نظر برتر از مارک 2 بود ولی جای مارک 2 را نگرفت. سایز - قیمت و دوربین عکاسی نبودن شاید از دلایل آن بود. چهار سال بعد خبر نسل جدید 5D همه را به وجد آورد. مارک 3 به بازار آمد. باور کنید یا نه در دنیای پر رقابت تکنولوژی بعد از چهار سال تفاوت نزدیک به هیچ بود؟؟؟!!! با فاصله کمی سونی که به بازار دوربین های عکاسی با توانایی تصویر برداری ورود کرده بود و پاناسونیک به ترتیب A7S (با توانایی حیرت انگیز تصویر برداری در نور کم ) و GH4 را عرضه کردند. در حالیکه این دو دوربین خروجی 4k داشتند Canon برای خروجی HD مارک 3 مدت ها یوزرهایش معطل آپدیت فریم ور جدید کرد. گروه کثیری از حرفه ای ها در جهان از کنون به سونی و پاناسونیک کوچ کردند. چرا که این دوربین ها امکانات تصویر برداری LOG را داشتند 60p فیلم برداری می کردند. اتوفوکوس ممتد Peaking، Zebra ، View finder و .... خلاصه کلام امکاناتی که یک تصویر بردار نیاز دارد اما کنون نداشت! اما باز هم خیلی از عشاق کنون وفادار ماندند 3 یا چهار سال گدشت دوربین ها با سرعت حیرت انگیزی Update شدند واژه هایی مثل 5D Killer وارد ادبیات فیمسازان ایندی ( Indie Film Makers ) شد. تا اینکه کنون از خواب بیدار شد و دوربین Canon 5D Mk IV را رونمایی کرد. تصویر برداری 4K و HDR به انضمام 120 فریم اسلو موشن و خیلی از امکاناتی که دوربین های دیگر 2 سال پیش داشتند. بعلاوه چیزهایی که همچنان جایشان خالی بود و به نبودشان در کنون عادت کرده بودیم. هر چند روی کاغذ این دوربین 3500 دلاری از سونی a6500 که 1400 ذلار قیمت داشت عقب تر بود. مثلا" استبلایزر 5 محوره سنسور باز هم بالاخره کنون بود و سالها خاطره . تا اینجا را داشته باشید و برویم سر اولین دیدار من با این دوربین . چند روز پیش یکی از دوستان برای یک پروژه تبلیغاتی از من کمک خواست . من هم علی رقم اینکه گفته بود تجهیزات کامل فراهم کرده کیف دوربینم را برداشتم و رفتم سر لوکیشن . اولین مطلب جالب این بود که دوست من برای جذب مشتری وعده تصویر برداری و تدوین 4k داده بود. تجربه ی جدید ! و جالب تر کلی تحهیزات جالب رکوردر اتوموس شوگان - لنزهای زایس - اسلایدر و خلاصه کلام از همه مهمتر فایو دی مارک 4 که خیلی مشتاق بودم کارکرد آخرین تکنولوژی کنون را تجربه کنم. سریع دست به کار شدیم پروژه تبلیغاتی مربوط به یک اسباب بازی فروشی بود. قدم اول پورت HDMI دوربین را به رکوردر وصل کردیم ولی خبری از خروجی نبود کاشف به عمل آمد که دوربین و رکوردر را از دو جای متفاوت تهیه کرده نتوانسته تست کند به اینترنت رجوع کردیم حدس بزنید مارک 4 امکان خروجی HDMI با کیفیت 4K را ندارد یعنی چی ؟! الان دوربین های 800 -700 دلاری پاناسونیک هم خروجی 4K دارند . سریعا" استراتیژی را عوض کردیم و تصمیم گرفتیم با خود دوربین 4K بگیریم . باز هم به مشکل خوردیم چرا اصلا" لنزهای واید و فیش آی کار نمی دهند کاشف به عمل آمد این دوربین فول فریم در مد 4K با کراپ 1.74 فیلم می گیرد. مثلا" لنز 35-16 می شود حدودا" 60-30 یا فیش آی 12 اصلا" شبیه فیش آی نبود چون از کانون لنز که اعوجاج کمی داشت استفاده می شد. خلاصه دوست من تسلیم شد که حداقل برای این پروژه انتخاب مناسبی نکرده و تصمیم گرفتیم ناچارا" با ذوربین Sony A7s من که تکنولوژی سه سال پیش است کار کنیم به محض اتصال دوربین خروجی خاکستری 13.8 استاپ داینامیک رنج روی مونیتور رکوردرنمایان شد. البته رکوردر مد S-LOG-2 شناخت که برای اصلاح رنگ نعمتی است. 4K بدون کراپ . برای شروع کار فقط به یک تبدیل مانت کنون به سونی احتیاج داشتیم که با یک تماس مقرر شد با پیک برایمان بفرستند . در این مدت من فرصت داشتم تا مارک 4 را بیشتر بررسی کنم: - اتوفوکوس این دوربین قظعا" خیلی بهتر شده ولی باز هم بهتر از آن در مارکت وجود دارد. - تصویر برداری HDR هیچ شباهتی به آنچه من از یک تصویر HDR در ذهنم دارم نداشت بیشتر شبیه یک افکت دم دست که اشباح رنگ بیشتر و شارپنس دیجیتالی می دهد بود تا HDR . - اسلو موشن 120 فریمی HD آن کیفیت را به طرز فجیعی کاهش می داد تقریبا" غیر قابل استفاده بود. حتی 60p با 30P تفاوت محسوس داشت . - در مورد کیفیت 4K نظری ندارم ولی در حالت HD کمابیش همان مارک 3 یا حتی مارک 2 تفاوت محسوسی دیده نمی شد . - تاچ فوکوس هم که پیشتر در خود دوربین های کنون بوده . اینها نکاتی بود که برای من مهم بود و البته باید بگویم این دوربین کاملا" نا امید کننده بود . حال ممکن است دوستداران کنون در مقام دفاع از امکانات عکاسی این دوربین بر آیند، که پیشنهاد می کنم این PDF را دانلود نمایند که جایگاه دوربین توسط وب سایت معتبر DXOMARK را نشان می دهد . حال پیشنهاد من چیست ؟ می توانیدSony a6500 که قطعا" فیلم برداری آن از مارک 4 بهتر است را به قیمت 1400 دلار بخرید و 2100 دلار صرفه جویی کنید. می توانید صبر کنید Pansonic Gh5 که الان در حال پبش فروش است در بازار موجود شود. و با V_LOG الحاقی آنرا 2100 دلار بخرید. که امکاناتی نظیر ضبط 60P در مد 4K و 180 فریم اسلوموشن HD بی نقص به انضمام کالر سمپلینگ 422 و رکورد 10بیت داخلی دوربین - استبلایزر 5 محوره سنسور به انضمام دو محوره لنز دارد و خلاصه کلام کلی امکانات دیگر که در این خلاصه نمی گنجد. می توانید منتظر پاسخ Sony A7SIII به Panasonic GH5 که ظرف ماه های آینده به بازار خواهد آمد و قطعا" جذابیت های تکنولوژیکی زیاذی خواهد داشت باشید . و در نهایت می توانید 3500 دلار بدهید فعلا" علی الحساب مارک 4 را بخرید و بعد تا سال 2021 که Canon 5D mark5 احتمالا" به بازار خواهد آمد صبر کنید . شاید خروجی HDMI مناسبی داشت شاید دلشان آمد یک LOG روی آن گذاشتند شاید peaking و Zebra داشت شاید کدک آن درست شد شاید توانست اسلو موشن با کیفیت بگیرد . شاید ...
×