رفتن به مطلب
انجمن تایم کد

Trance

کاربر عادی
  • تعداد ارسال ها

    108
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های بُرد

    10

فعالیت های امتیاز

  1. Like
    Trance دادامتیاز به media در لیست شورت کات های نرم افزار های ادوب   
    یه زمانی شرکت نظام داشت ولی گرون بود پترنش تو اینترنت هست میشه چاپ کرد و چسبوند
     
  2. گیج
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در لیست شورت کات های نرم افزار های ادوب   
    صحبت از شورت کات ها شد-من همچنان به دنبال صفحه کیلید ادیت هستم،که رو کلیدهاش عکس شورت کات ها هست
  3. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در لیست شورت کات های نرم افزار های ادوب   
    شورت کات Adobe Photoshop
     

     
    شورت کات Adobe Illustrator
     

     
    شورت کات Adobe InDesign

     
    شورت کات Adobe After Effects
     

     
    شورت کات Adobe Premiere Pro
     

     
    برای دانلود کلیه کلید های میان بر نرم افزار های فوتوشاپ، افترافکت، این دزاین، پریمیر، ایلستریتور به صورت یک جا، را کلیک کنید.
  4. Like
    Trance دادامتیاز به media در کم حجم کردن خروجی های پر حجم   
    یه مطلب مهم دیگه در همین رابطه که خیلی ها توجه نمی کنند مقایسه نویز یا گین با گرین است نویز یا گین مختص دیجیتال است و گرین مخصوص فیلم به ظاهر اینها شبیه هم هستند ولی در عمل این گونه نیست نویز مهموع و چندش آور است و گرین زیبا - فاخر و نوستالژیک مثل مقایسه فرش ماشینی با دست بافت است نامنظم بودن قرار گیری برومید های نقره روی نگاتیو با منظم بودن پیکسل های ثبت شده با سنسور قابل قیاس نیست . طبیعتا" از نظر رزولوشن و دیتیل دیجیتال چندین سال است گوی سبقت را از نگاتیو ربوده است ولی نگاتیو همچنان از نظر داینامیک رنج و الگوی گرین سرتر است . البته دوربین های حرفه ای با بهره مندی از Log و Raw در تنظیمات تصویر برداری و اضافه کردن الگوهای گرین در پست پروداکشن تا حدود قابل توجهی این نقیصه را بر طرف کرده اند . اگر بخواهی در دیجیتال ارزان قیمت به این مهم برسید باید از مرحله تصویربرداری تا تدوین مجموعه نکاتی را در نظر داشته باشید و انجام بدهید .تا این فاصله کم شود .
  5. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از armin supernova در کم حجم کردن خروجی های پر حجم   
    از قدیم گفتن بخوای چیزی بدست بیاری باید یه سری چیزا رو هم از دست بدی(قربانی کنی)-دوست عزیز شما نمیتونی خروجی اچ دی یا فول اچ دی بخوای و از اون سمت هم حجم پایین-اصلا با تعریف این فرمت ها همخوانی نداره-در خصوص فیلم سینمایی هم دوست عزیزمون media به درستی اشاره کردن،تصویری که دوربین هایی مثل رد و الکسا میگیرن با اون لنزهای دیوانه کننده شون-اصلا قابل مقایسه با دوربین های slr  نیستن و نخواهند هم بود.در مجموع شما میتونی با نرم افزار های جانبی حجم رو کم کنی که بالطبع کیفیت هم افت خواهد کرد که عقلانی نیست.  موفق باشید
  6. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در نرم افزار تبدیل به فرمت esp   
    با سلام
    لطفا نرم افزاری جهت کانورت فایل (png-jpg....) به فرمت esp  جهت دانلود قرار دهید.
  7. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در نرم افزار تبدیل به فرمت esp   
    البته یه سایت پیدا کردم که بصورت انلاین این کارو انجام میه ولی خب همیشه که به نت دست رسی نداره آدم-ضمنا تو این سایت هم کمی محدودیت وجود داره و نمیشه مداوم ازش استفاده کرد ولی خب لینکش رو میذارم برای دوستان،شایدی روزی به کار اومد.
     

  8. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در نرم افزار adobe story   
    با سلام
    این نرم افزار برای مدیریت و برنامه ریزی نوشتن فیلمنامه می باشد،ممنون میشم جهت دانلود در سایت قرار بگیره.
    پ ن : از آنجایی ک پیشتر هم برنامه های اموزشیدر خصوص کارگردانی و یا اصول زیبایی شناسی تدوین در سایت قرار گرفت،خوشحال خواهیم شد چنانچه اگر آموزشی در خصوص نرم افزار فوق نیز در سایت قرار گیرد.
  9. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در نرم افزار adobe story   
    با سلام
    این نرم افزار برای مدیریت و برنامه ریزی نوشتن فیلمنامه می باشد،ممنون میشم جهت دانلود در سایت قرار بگیره.
    پ ن : از آنجایی ک پیشتر هم برنامه های اموزشیدر خصوص کارگردانی و یا اصول زیبایی شناسی تدوین در سایت قرار گرفت،خوشحال خواهیم شد چنانچه اگر آموزشی در خصوص نرم افزار فوق نیز در سایت قرار گیرد.
  10. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در نوار سیاه بالا و پایین تصویر(اسکوپ)   
    کلا خیلی در سلیقه من نیست این اسکوپ تحمیلی!
    بدرد ویدئو کلیپ می خوره. ولی برای سینما، در صورتی که با دوربین های پرده عریض فیلمبرداری شده باشه، جواب میده.
    شاهکارش هم زمانی میشه که سالن سینما هم پرده عریض باشه.
    وگرنه در حالت عالی اینکه اسکوپ رو بیشتر از قطع معمول فیلم کنیم، آنطور که باید حس عریض بودن قاب رو القا نمی کنه
  11. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Mohammad.Reza در نوار سیاه بالا و پایین تصویر(اسکوپ)   
    با تشکر از محمدرضای عزیز-ی نکته یادم رفته بود بالا توضیح بدم این بود که در خصوص اینکه زمان تصویربرداری اینکار رو انجام میدن خبر داشتم اما روی میز تدوین تاحالا انجامش نداده بودم-بنظر خودم بهتره ک از همون ابتدا موقع تصویربرداری لحاظ بشه  چون همونجور ک گفتی قاب بندی بر اساسش شکل میگیره-اینکه رو میز تدوین نوار سیاه اضافه بشه باعث میشه کمی از قاب خورده بشه که بعضی جاها جالب از آب در نخواهد اومد
  12. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در همکاری در ساخت فیلم   
    سلام.
    اول اینکه توی متن تون لینک سایت های دیگه رو ندید. اگهی دعوت به کار زدید چرا بک لینک برای سایت های دیگه می سازید؟!!! متاسفانه اگر تکرار بشه اکانتتون رو می بندیم.
    در مورد همکاری هم بنظرم بهترین جا گروه فیدان هست که بچه های سینمایی همه توش جمع هستند و می تونن کمکتون کنند.
    بماند که اینطور طرح همکاری کردن، اصلا منطقی نیست. 
    الان این یعنی چی؟! همکاری تو فیلم یه چیزه. هیئتی فیلم ساختن یه چیز دیگه!!! یا یکی نمیاد تو پروژه یا وقتی میاد باید تعهد بده تا ته بمونه. وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه. 
    اونهایی که قرارداد سفت سخت می بندن اخر پروژه می خورن به هزار و یک داستان. شما که از الان میگید، اگه ول کردی رفتی هم خیالی نیست، ما پول تون رو می دیم.
    ضمنا مشارکت 50 - 50 با چی با کی؟ شما شرکتی؟ کارگردانی؟ سرمایه گذاری؟ تهیه کننده هستی یا مجری طرح پروژه؟
    نباید یه رزومه قبلش بزنید؟
    برادر برای بک لینگ سعی کنید یکم شرافتمندانه تر رفتار کنید!
    پست بسته شد.
  13. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در نوار سیاه بالا و پایین تصویر(اسکوپ)   
    به این سیاهی بالا و پایین نوار اسکوپ می گن.
    هم میشه در تدوین اضافه بشه. و هم حاصل فیلم برداری با دوربین های پرده عریض هستند باشه.
    در مورد تدوینش، اصولیش این هست که در زمان فیلم برداری همین حاشیه رو روی ویزور با چسب ایجاد کنید که تصویربردار قاب بندی رو بر اساس اون ببنده.
    بعد در تدوین این نوار رو بالا و پایین تصویر میندازید.
    فقط توجه داشته باشید نوار ک روی lcd دوربین می زنید، هر یک میلیش برابر با یک یا چند سانت در صفحه مانیتورتون میشه. پس بیش از حد چسب رو ضخیم نگیرید.
  14. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در انتخاب ویندوز برای سیستم   
    منظورت از 3 کدوم 3 هست؟! اگر سری پنتیوم رو کیگی که بنظرم کلا خرجش نکن. چنین سیستمی رو زیاد نمی تونی آپگرید کنی. بهتره یه شرکت بزنی، بدی به منشی ت باهاش تایپ کنه 
    اگر core i3 رو میگی، هنوز جای امیدواری هست. یه رم 8 دیگه بهش اضافه کن. کارت گرافیکش رو هم تا 1 گیگ ببری بالا. بازم یه شرکت بزن. اینبار بده منشی برات کلیپ های تبلیغاتی کانال تلگرام و اینستاگرامت رو ادیت کنه. 
  15. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در ویندوز8-مشکل نصب پریمیر   
    قبلا راه حلش رو ذکر کرده بودیم
    به مراجعه کن.
    ولی در کل ویندوز 10 پیشنهاد میشه. اگر اصرار داری روی 8 بمونی، 8.1 رو نصب کن.
  16. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از Nst در ویندوز8-مشکل نصب پریمیر   
    همین کارو کردم یعنی ویندوز 10 نصب کردم و خدا رو شکر برنامه ها بدون مشکل نصب شدن همه شون.
  17. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از media در دانلود نرم افزار tuxera ntfs برای مک   
    فداش بشم یکم غیرتیه،
  18. Like
    Trance دادامتیاز به media در T-Stop با F-Stop چه تفاوتی با هم دارند ؟   
    F-stop برابر نسبت فاصله‌ی کانونی به قطر دایره‌ی دیافراگم است اما T-stop میزان نوری‌ست که از لنز رد میشود و به سنسور می رسد و در هر لنزی متفاوت است.نطر به اینکه T-stop واقعی تر است به همین دلیل در لنزهای سینمایی T-stop  مد نظر قرار می گیرد و اگر از لنزهای عکاسی برای ویدیو استفاده میکنیم حتما" باید ضریب خطای هر لنز به صورت انحصاری محاسبه شود و بدانیم T-stop آن لنز چند است .
    ./monthly_01_2017/tstop1-800x420.jpg.cfcae12cacb9fa014f0db1d6c17a7b71.jpg" style="width:500px;height:auto;" />
     
  19. Like
    Trance دادامتیاز به media در آموزش تصویر برداری و فیلمسازی Vimeo Video School   
    /monthly_01_2017/amandafriend_vvs_1.png.0d2426e55e7cc2f2a04085c95b4c5dfc.png" style="width: 350px; height: auto;">
    مجموعه آموزش تصویر برداری و فیلمسازی سایت Vimeo  که بسیار ساده و سرگرم کننده و در عین حال کاربردی می باشد.

  20. Like
    Trance دادامتیاز به media در نقدی بر دوربین Canon EOS 5D Mark IV   
    فول فریم بودن تحت هیچ شرایطی دلیلی کافی برای خوب بودن یک دوربین نیست.
    علی الحساب این دوربین ها هر کدوم به دلیلی خوبن
    Panasonic GH4 - PanasonicGH5 - Sony A7S II - Sony A6500 - Canon 7D II
  21. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از media در نقدی بر دوربین Canon EOS 5D Mark IV   
    سپاس از مطالب مفید
    نمیدونم چرا تو ایران اکثرا کنون باز هستند-یکی از دلایلشون هم اینه که تجهیزات و امکانات این برند در ایران فعاله و همه چیز با قیمت مناسب پیدا میشه،اگرچه که خیلی از عکاسان حرفه ا ی رو میشناسم که با نیکون کار می کنند ولی برای تصویر برداری خصوصا در اتلیه ها و مجالس عروسی کنون حرف اول رو میزنه.
    خودم به شخصه حاضرم هر مارکی جز کنون بخرم البته اگه ترسم بریزه از اینکه لنز با قیمت مناسب اون برند  هم باشه....مثلا لنز های نیکون خودشون به تنهایی اندازه یه ۵دی یا ۶دی هست.
    گفتم ۶دی :) درمورد ۶دی هم مطلبی دارید بذارید،لطفا
  22. Like
    Trance دادامتیاز به media در نقدی بر دوربین Canon EOS 5D Mark IV   
    حدود  هشت سال پیش  کنون دوربین عکاسی  مارک 2 روانه بازار کرد و سبب تحولی عظیم در دنیای تصویر برداری و فیلمسازی کم هزینه شد. جریانی تاریخ ساز  که بعد ها به سینما 5 دی مشهور شد .
    در آن زمان تصویری که از این دوربین 2000 دلاری به دست می آمد واقعا  حیرت انگیز بود. البته دوربین های الکسا - رد و نمونه های حرفه ای سونی و پاناسونیک همان ایام هم خیلی خوب بودند. ولی بحث سر تفاوت قیمت بیش از ده برابری و لوازم جانبی پسیار گرانتر بود و اینگونه بود که تب 5دی دنیا را فرا گرفت، که همزمان بود با فراگیر شدن شبکه های اجتمایی YouTube  و Vimeo و فضای تولید - محتوایی که طلب می کردند.
    سنسور بزرگ این دوربین و به طبع آن تصاویر با عمق میدان کم و جنس تصویر یونیک Full Frame مدل فیلمسازی آماتور را بسیار به سینمای حرفه ای نزدیک کرد. البته این دروبین مشکلات خاص خودش را هم داشت: کدک بد - رولینگ شاتر - میکروفون و سیستم رکورد صدای بسیار ضعیف و... اما در آن سالها تمام این مشکلات نسبت به تصاویر متمایز این دوربین  به چشم نمی آمد.
    /monthly_01_2017/Panasonic-Lumix-DMC-GH2.jpg.61ed1ce98e35a41a9a7e9d313ede3535.jpg" style="width:350px;height:auto;" />
    با گدشت زمان تکنولوزی با سرعت حیرت انگیزی پیشرفت کرد و پاناسونیک هم وارد عرصه رقابت دوربین های عکاسی با توانایی های خاص تصویر برداری شد و 2 GH  را معرفی کرد. با سنسور M43  البته با در  نظر گرفتن نقاظ ضعفی که سنسور کوچک تر داشت، اما نهایتا صرف نظر از ضعف توان تصویر برداری در نور کم نسبت به مارک 2،  با وجود آنکه از نظر قیمت کمتر از یک سوم بود به لحاظ بقیه جهات از جمله ذیتیل و فریم ریت و ... به صورت ملموسی  برتر بود.

    در همین ایام سونی هم بیکار ننشست و دوربین تصویر برداری  FS100 را معرفی کرد که علی رقم اینکه از هر نظر برتر از مارک 2 بود ولی جای مارک 2 را نگرفت. سایز - قیمت و دوربین عکاسی نبودن شاید از دلایل آن بود. چهار سال بعد خبر نسل جدید 5D  همه را به وجد آورد. مارک 3 به بازار آمد. باور کنید یا نه در دنیای پر رقابت تکنولوژی بعد از چهار سال تفاوت نزدیک به هیچ بود؟؟؟!!! با فاصله کمی سونی که به بازار دوربین های عکاسی با توانایی تصویر برداری ورود کرده بود و پاناسونیک به ترتیب A7S (با توانایی حیرت انگیز تصویر برداری در نور کم ) و GH4 را عرضه کردند.

     
    در حالیکه این دو دوربین خروجی 4k داشتند Canon برای خروجی HD  مارک 3 مدت ها یوزرهایش معطل آپدیت فریم ور جدید کرد. گروه کثیری از حرفه ای ها در جهان از کنون به سونی و پاناسونیک کوچ کردند. چرا که این دوربین ها امکانات تصویر برداری LOG را داشتند 60p فیلم برداری می کردند. اتوفوکوس ممتد Peaking، Zebra ، View finder و .... خلاصه کلام امکاناتی که یک تصویر بردار نیاز دارد اما کنون نداشت!
     اما باز هم خیلی از عشاق کنون وفادار ماندند 3 یا چهار سال گدشت دوربین ها با سرعت حیرت انگیزی Update شدند  واژه هایی مثل 5D Killer  وارد ادبیات فیمسازان ایندی ( Indie Film Makers ) شد. تا اینکه کنون از خواب بیدار شد و دوربین   را رونمایی کرد. تصویر برداری 4K و HDR به انضمام 120 فریم اسلو موشن و خیلی از امکاناتی که دوربین های دیگر 2 سال پیش داشتند. بعلاوه چیزهایی که همچنان جایشان خالی بود و به نبودشان در کنون عادت کرده بودیم. هر چند روی کاغذ این دوربین 3500 دلاری از سونی a6500 که 1400 ذلار قیمت داشت عقب تر بود. مثلا" استبلایزر 5 محوره سنسور باز هم بالاخره کنون بود و سالها خاطره . تا اینجا را داشته باشید و برویم سر اولین دیدار من با این دوربین .

     چند روز پیش یکی از دوستان برای یک پروژه تبلیغاتی از من کمک خواست . من هم علی رقم اینکه گفته بود تجهیزات کامل فراهم کرده کیف دوربینم را برداشتم و رفتم سر لوکیشن . اولین مطلب  جالب این بود که دوست من برای جذب مشتری وعده تصویر برداری و تدوین 4k داده بود. تجربه ی جدید ! و جالب تر کلی تحهیزات جالب رکوردر اتوموس شوگان - لنزهای زایس - اسلایدر و خلاصه کلام از همه مهمتر فایو دی مارک 4 که خیلی مشتاق بودم کارکرد آخرین تکنولوژی کنون را تجربه کنم.
    سریع دست به کار شدیم پروژه تبلیغاتی مربوط به یک اسباب بازی فروشی بود. قدم اول پورت HDMI  دوربین را به رکوردر وصل کردیم ولی خبری از خروجی نبود کاشف به عمل آمد که دوربین و رکوردر را از دو جای متفاوت تهیه کرده نتوانسته تست کند به اینترنت رجوع کردیم حدس بزنید مارک 4 امکان خروجی HDMI با کیفیت 4K را ندارد  یعنی چی ؟! الان دوربین های 800 -700 دلاری پاناسونیک هم خروجی 4K دارند . سریعا" استراتیژی را عوض کردیم و تصمیم گرفتیم با خود دوربین 4K بگیریم . باز هم به مشکل خوردیم چرا اصلا" لنزهای واید و فیش آی کار نمی دهند کاشف به عمل آمد این دوربین فول فریم در مد 4K با کراپ 1.74 فیلم می گیرد. مثلا" لنز  35-16 می شود حدودا"  60-30 یا فیش آی 12 اصلا" شبیه فیش آی نبود چون از کانون لنز که اعوجاج کمی داشت استفاده می شد.
    خلاصه دوست من تسلیم شد که حداقل برای این پروژه انتخاب مناسبی نکرده و تصمیم گرفتیم ناچارا" با ذوربین  Sony A7s من که تکنولوژی سه سال پیش  است کار کنیم به محض اتصال دوربین خروجی خاکستری  13.8 استاپ داینامیک رنج روی مونیتور رکوردرنمایان شد. البته رکوردر مد S-LOG-2 شناخت که برای اصلاح رنگ نعمتی است. 4K بدون کراپ . برای شروع کار فقط به یک تبدیل مانت کنون به سونی احتیاج داشتیم که با یک تماس مقرر شد با پیک برایمان بفرستند . در این مدت من فرصت داشتم تا مارک 4 را بیشتر بررسی کنم:
    - اتوفوکوس این دوربین قظعا" خیلی بهتر شده ولی باز هم بهتر از آن در مارکت وجود دارد.
    - تصویر برداری HDR  هیچ شباهتی به آنچه من از یک تصویر HDR در ذهنم دارم نداشت بیشتر شبیه یک افکت دم دست که اشباح رنگ بیشتر و شارپنس دیجیتالی می دهد بود تا HDR . 
    - اسلو موشن 120 فریمی HD آن کیفیت را به طرز فجیعی کاهش می داد تقریبا" غیر قابل استفاده بود. حتی 60p با 30P تفاوت محسوس داشت .
    - در مورد کیفیت 4K نظری ندارم ولی در حالت HD  کمابیش همان مارک 3 یا حتی مارک 2 تفاوت محسوسی دیده نمی شد .
    - تاچ فوکوس هم که پیشتر در خود دوربین های کنون بوده .
    اینها نکاتی بود که برای من مهم بود و البته باید بگویم این دوربین کاملا" نا امید کننده بود .
    حال ممکن است دوستداران کنون در مقام دفاع از امکانات عکاسی این دوربین بر آیند، که پیشنهاد می کنم را دانلود نمایند که جایگاه دوربین توسط وب سایت معتبر DXOMARK را نشان می دهد .
         
     
     
     
      حال پیشنهاد من چیست ؟ می توانیدSony a6500 که قطعا" فیلم برداری آن از مارک 4 بهتر است  را به قیمت 1400 دلار بخرید و 2100 دلار صرفه جویی کنید.   می توانید صبر کنید Pansonic Gh5  که الان در حال پبش فروش است در بازار موجود شود. و با V_LOG  الحاقی آنرا 2100 دلار بخرید. که امکاناتی نظیر ضبط 60P در مد 4K و 180 فریم اسلوموشن HD  بی نقص به انضمام کالر سمپلینگ 422 و رکورد 10بیت داخلی دوربین - استبلایزر 5 محوره سنسور به انضمام دو محوره لنز دارد و خلاصه کلام کلی امکانات دیگر که در این خلاصه نمی گنجد.     می توانید منتظر پاسخ Sony A7SIII به Panasonic GH5 که ظرف ماه های آینده به بازار خواهد آمد  و قطعا" جذابیت های تکنولوژیکی زیاذی خواهد داشت باشید .     و در نهایت می توانید 3500 دلار بدهید فعلا" علی الحساب مارک 4 را بخرید و بعد  تا سال 2021 که  Canon 5D mark5  احتمالا" به بازار خواهد آمد صبر کنید . شاید خروجی HDMI  مناسبی داشت شاید دلشان آمد یک LOG روی آن گذاشتند شاید peaking و Zebra داشت شاید کدک آن درست شد شاید توانست اسلو موشن با کیفیت بگیرد . شاید ...  
  23. Like
    Trance دریافت کردید امتیاز از media در نرم افزار apple motion   
     
  24. Like
    Trance دادامتیاز به media در آموزش تصویر برداری با دوربین های Dslr توسط Philip Bloom   
    فلیپ بلوم Philip Bloom در این  مجموعه ی منحصر به فرد از vimeo،  به زبان بسیار ساده و سرگرم کننده به آموزش تکنیک های مدرن تصویر برداری با دوربین های Dslr می پردازد.
    Philip Bloom فیلمبردار کهنه کار انگلیسی است که در یک فضای دوستانه  به آندره آلن کارمند Vimeo مبانی تصویر برداری با دوربین های Dslr را آموزش می دهد . او سابقه همکاری با شبکه های معروف بی بی سی - ان بی سی - لوکاس فیلم و نشنال جغرافی را در پرونده کاری خود دارا می باشد.
    لازم به ذکر است نامبرده یکی از معتبر ترین تستر های دوربین در جهان بوده و از پیشگامان آموزش متد  نوین  تصویر برداری  می باشد.
     با حجم  256 مگا بایت

  25. Like
    Trance دادامتیاز به Mohammad.Reza در نرم افزار apple motion   
    برعکس اینکه معمولا این دو رو با هم مقایسه می کنند. بنظرم اپل موشن با افترافکت قابل مقایسه نیست.
    هر کدوم توانایی های خودشون رو دارند. مثلا برای تایپوگرافی موشن بنظرم برنامه کاربردی هست. زمان رندر کمتری هم میبره. یا اصلا نمی بره!
    ولی خوب برای کامپوزیت یه سری پروژه ها افترافکت امکاناتش بیشتره.
    به بهانه ی همین بحث، امروز  یه سری پروژه اماده اپل موشن توی سایت گذاشتم
×