رفتن به مطلب
انجمن تایم کد

Recommended Posts

از زمانی که میکروسافت موتور جستجوی BING خود را آغاز کرد، علاقه های بسیاری( و گمانه زنی) را از کاربران SEO به خود جلب کرده است. از یک سو، این بسیار منطقی است زیرا BING یک بازیکن سنگین وزن در نظر گرفته شده و انتظار میرود تا از کارایی گوگل کم کند. از سوی دیگر، این اولین بار است که یک بازیکن سنگین وزن وارد مبازره میشود بنابراین انتظار میرود که بینگ به انحصار گوگل پایان دهد. هرچند، بینگ با موتورهای جستجوی دیگر متفاوت(در جهت مثبت) است و این قوت اصلی آن است.

آیا بینگ واقعا متفاوت است؟

اولین تاثیری که به bing.com میروید میگیرید، تفاوت آن است. پس زمینه بانمک است ولی مطمئنا موتورهای جستجوی دیگری هم با تزئینات گرافیکی بسیاری برای پوشش الگوی جستجوی بی ربطشان، هستند. هرچند زمانی که شما یک ترم جستجو را مینویسید، نتایج,  یک سورپرایز خوب خواهند بود چون آنها مرتبط هستند.

ارتباط نتایج جستجو چیزی است که کارشناسان سئو را نگران میکند. نتایجی که از بینگ میگیرید مرتبط هستند و با گوگل بسیار متفاوتند. در واقع چه با گوگل و چه با بینگ ( و یا اگر به بینگل بروید، میتوانید نتایج سایت ها در کنار هم ببینید) جستجو کنید، نتایج مرتبط میگیرید و هر دو سری بسیار با هم متفاوتند.

یکی از مهمترین مسائلی که کارشناسان SEO در مورد آن کنجکاوند دانستن الگوی بینگ است. بطور واضح الگوی بینگ با گوگل متفاوت است زیرا وقتی واژه جستجو یکسان و نتایج متفاوت باشد، جواب واضح تفاوت در الگوی آنهاست. در واقع سوال تفاوت دقیق بین دو الگوریتم است و اگر تفاوت بسیار شدید باشد، دوباره سئو سایت برای بینگ الزامی است.

برای بهینه کردن سایتم برای بینگ چه کاری باید انجام دهم؟

صبر کنید، این اولین کاری است که باید انجام دهید. اکنون خیلی زود است که بگوییم چه پله هایی(اگر وجود داشته باشد) برای بهینه کردن سایت برای بینگ لازم است.

به علاوه، فرقی نمیکند که بینگ چقدر امیدبخش به نظر بیاید، هنوز زود است که پیش بینی کنیم که آن یک رقیب جدی برای گوگل خواهد شد یا یکی از بازنده ها. بیایید ببینیم که کاربران چه واکنشی نشان میدهند، آیا از بینگ بیشتر استفاده میکنند یا با همان گوگل میمانند. زمانی که مشخص شود که بینگ میتواند میتواند پیروز شود، بهینه کردن برای آن صحیح به نظر میرسد. بنابراین برای الان بهترین کار، صبر کردن است.

چه فاکتورهایی رتبه یک سایت را با بینگ بهتر میکند

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، الگوریتم دقیق بینگ به صورت عمومی در دسترس نیست و به این دلیل گمانه زنی های بسیاری در رابطه با وزن بیشتر و یا کمتر بینگ ( در مقایسه با گوگل) وجود دارد. بسیاری از کارشناسان SEO جستجوهای متفاوتی را آزمایش و نتایج آن را ارزیابی کردند و بر اساس آن، سعی کردند که تاکتیک SEO بینگ را بفهمند. برای مثال این تست ها جالب هستند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که بینگ همان Live Search  در لباس جدید است، در حالیکه بقیه میگویند تفاوت های محسوسی در واژه های Live Search در رابطه با ارتباط نتایج وجود دارد.

بینگ, اولین باری است که جامعه SEO در مورد پیچیدگی الگوریتم آن توافق ندارند ولی اگر خلاصه کنیم، این بعضی از فاکتورهایی ( یا حداقل گمان میشود) در مورد اهمیت بهینه سازی بینگ در نظر گرفته شده است:

لینک های بازگشتی اهمیت کمتری دارند. اگر 10 نتیجه اول گوگل و بینگ را مقایسه کنید، متوجه میشوید که برنده ها در بینگ لینک بازگشتی کمتری در مقایسه با برنده های گوگل دارند. پیروی نکردن از بینگ هنوز واضح نیست.

مهار متن ورودی اهمیت بیشتری دارد. تعداد کیفیت لینک های ورودی برای بینگ اهمیت کمتری دارد ولی مهار متن ورودی اهمیت بیشتری دارد. در واقع از زمانی که مهار متن ورودی یکی از اندازه گیری های کیفیت لینک ورودی شده است، تفاوت زیادی ندارد. با کیفیت مهار متن میتوان نتایج خوبی از هر دوی بینگ و گوگل دریافت کرد.

اسپمینگ لینک برای بینگ زیاد کارا نیست. از زمانی که تعداد لینک های بازگشتی ( حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشند) به نظر بیاید که برای بینگ اهمیت کمی داشته باشد، اسپمینگ لینک تاثیر کمتری نسبت به گوگل دارد.

فاکتور تک صفحه ای نسبت به گوگل اهمیت بیشتری دارد. این یکی از بحث برانگیزترین نقاط است. بسیاری از کارشناسان SEO مخالفند ولی بسیاری نیز فکر میکنند که فاکتور تک صفحه ای برای بینگ در مقایسه با گوگل اهمیت بیشتری دارد. هنوز، هیچ ارتباطی با فاکتورهای تک صفحه ای تعریف شد ندارد.

بینگ توجه بیشتری را به اعتبار سایت دارد. اگر این درست باشد، این خبر بدی برای وبلاگ نویسان و سایت های کوچک است زیرا این معنی را میدهد که طبقه بندی جستجو بر اساس قدمت سایت و یا سایت های موسسات معتبر است. سن دامنه نیز برای بینگ بسیار مهم است، حتی بیشتر از گوگل.

PR اهمیت کمتری دارد. زمانی که یک واژه رقابتی را جستجو میکنید، چند سایت PR2 یا حتی PR1 را در بین 10 نتیجه اول میبنید و این میتواند شما را شگفت زده کند. این در گوگل به سختی ممکن است ولی در بینگ نرمال به نظر می آید.

محتوای جدید اهمیت کمتری دارد. بینگ اندکی محافظه کارتر به نظر می آید یا شاید نمیتواند زود سایت ها را دریافت کند. ولی به نظر میرسد که محتواهای جدید به اندازه گوگل ضروری نیستند. این به سن دامنه مرتبط میشود و در نتایج شما صفحه های قدیمی را با رتبه های بالا میبینید. (ولی این صفحه های قدیمی به جستجو مرتبط هستند.)

بینگ با فلش ها دوستانه تر است. بهینه کردن یک سایت فلش برای گوگل یک کابوس برای SEO است. الان زود است که بگوییم ولی به نظر میرسد که بینگ با فلش ها دوستانه تر برخورد میکند و این خبر خوبی برای همه سایت ها که  (هنوز ) از فلش های زیادی استفاده کرده اند می باشد.

اکنون بسیار زود است که بگوییم چه فاکتورهایی اهمیت اساسی برای سئو و بهینه سازی بینگ دارند. ولی این حقیقت که نتایج جستجوی آنها مرتبطند این معنی را میدهد که الگوریتم آنها واقعا دقیق است. ممکن است نتایج مرتبط در بینگ مربوط به این حقیقت است که کارفرمایان وب با شگفتی انتخاب شدند و زمان زیادی برای بهینه کردن برای بینگ نداشتند. به عنوان نتیجه، محتوا دقیق است و هیچ حیله ی SEO و ارسال مصنوعی وجود ندارد. خواهیم دید که آیا زمانی که کارفرمایان وب چگونگی بهینه کردن برای بینگ را یاد بگیرند، در آینده باقی خواهد ماند؟. . .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری


×