media 67 گزارش دادن ارسال شده در ژانویه 30, 2017 حدود هشت سال پیش کنون دوربین عکاسی مارک 2 روانه بازار کرد و سبب تحولی عظیم در دنیای تصویر برداری و فیلمسازی کم هزینه شد. جریانی تاریخ ساز که بعد ها به سینما 5 دی مشهور شد . در آن زمان تصویری که از این دوربین 2000 دلاری به دست می آمد واقعا حیرت انگیز بود. البته دوربین های الکسا - رد و نمونه های حرفه ای سونی و پاناسونیک همان ایام هم خیلی خوب بودند. ولی بحث سر تفاوت قیمت بیش از ده برابری و لوازم جانبی پسیار گرانتر بود و اینگونه بود که تب 5دی دنیا را فرا گرفت، که همزمان بود با فراگیر شدن شبکه های اجتمایی YouTube و Vimeo و فضای تولید - محتوایی که طلب می کردند. سنسور بزرگ این دوربین و به طبع آن تصاویر با عمق میدان کم و جنس تصویر یونیک Full Frame مدل فیلمسازی آماتور را بسیار به سینمای حرفه ای نزدیک کرد. البته این دروبین مشکلات خاص خودش را هم داشت: کدک بد - رولینگ شاتر - میکروفون و سیستم رکورد صدای بسیار ضعیف و... اما در آن سالها تمام این مشکلات نسبت به تصاویر متمایز این دوربین به چشم نمی آمد. /monthly_01_2017/Panasonic-Lumix-DMC-GH2.jpg.61ed1ce98e35a41a9a7e9d313ede3535.jpg" style="width:350px;height:auto;" /> با گدشت زمان تکنولوزی با سرعت حیرت انگیزی پیشرفت کرد و پاناسونیک هم وارد عرصه رقابت دوربین های عکاسی با توانایی های خاص تصویر برداری شد و 2 GH را معرفی کرد. با سنسور M43 البته با در نظر گرفتن نقاظ ضعفی که سنسور کوچک تر داشت، اما نهایتا صرف نظر از ضعف توان تصویر برداری در نور کم نسبت به مارک 2، با وجود آنکه از نظر قیمت کمتر از یک سوم بود به لحاظ بقیه جهات از جمله ذیتیل و فریم ریت و ... به صورت ملموسی برتر بود. در همین ایام سونی هم بیکار ننشست و دوربین تصویر برداری FS100 را معرفی کرد که علی رقم اینکه از هر نظر برتر از مارک 2 بود ولی جای مارک 2 را نگرفت. سایز - قیمت و دوربین عکاسی نبودن شاید از دلایل آن بود. چهار سال بعد خبر نسل جدید 5D همه را به وجد آورد. مارک 3 به بازار آمد. باور کنید یا نه در دنیای پر رقابت تکنولوژی بعد از چهار سال تفاوت نزدیک به هیچ بود؟؟؟!!! با فاصله کمی سونی که به بازار دوربین های عکاسی با توانایی تصویر برداری ورود کرده بود و پاناسونیک به ترتیب A7S (با توانایی حیرت انگیز تصویر برداری در نور کم ) و GH4 را عرضه کردند. در حالیکه این دو دوربین خروجی 4k داشتند Canon برای خروجی HD مارک 3 مدت ها یوزرهایش معطل آپدیت فریم ور جدید کرد. گروه کثیری از حرفه ای ها در جهان از کنون به سونی و پاناسونیک کوچ کردند. چرا که این دوربین ها امکانات تصویر برداری LOG را داشتند 60p فیلم برداری می کردند. اتوفوکوس ممتد Peaking، Zebra ، View finder و .... خلاصه کلام امکاناتی که یک تصویر بردار نیاز دارد اما کنون نداشت! اما باز هم خیلی از عشاق کنون وفادار ماندند 3 یا چهار سال گدشت دوربین ها با سرعت حیرت انگیزی Update شدند واژه هایی مثل 5D Killer وارد ادبیات فیمسازان ایندی ( Indie Film Makers ) شد. تا اینکه کنون از خواب بیدار شد و دوربین را رونمایی کرد. تصویر برداری 4K و HDR به انضمام 120 فریم اسلو موشن و خیلی از امکاناتی که دوربین های دیگر 2 سال پیش داشتند. بعلاوه چیزهایی که همچنان جایشان خالی بود و به نبودشان در کنون عادت کرده بودیم. هر چند روی کاغذ این دوربین 3500 دلاری از سونی a6500 که 1400 ذلار قیمت داشت عقب تر بود. مثلا" استبلایزر 5 محوره سنسور باز هم بالاخره کنون بود و سالها خاطره . تا اینجا را داشته باشید و برویم سر اولین دیدار من با این دوربین . چند روز پیش یکی از دوستان برای یک پروژه تبلیغاتی از من کمک خواست . من هم علی رقم اینکه گفته بود تجهیزات کامل فراهم کرده کیف دوربینم را برداشتم و رفتم سر لوکیشن . اولین مطلب جالب این بود که دوست من برای جذب مشتری وعده تصویر برداری و تدوین 4k داده بود. تجربه ی جدید ! و جالب تر کلی تحهیزات جالب رکوردر اتوموس شوگان - لنزهای زایس - اسلایدر و خلاصه کلام از همه مهمتر فایو دی مارک 4 که خیلی مشتاق بودم کارکرد آخرین تکنولوژی کنون را تجربه کنم. سریع دست به کار شدیم پروژه تبلیغاتی مربوط به یک اسباب بازی فروشی بود. قدم اول پورت HDMI دوربین را به رکوردر وصل کردیم ولی خبری از خروجی نبود کاشف به عمل آمد که دوربین و رکوردر را از دو جای متفاوت تهیه کرده نتوانسته تست کند به اینترنت رجوع کردیم حدس بزنید مارک 4 امکان خروجی HDMI با کیفیت 4K را ندارد یعنی چی ؟! الان دوربین های 800 -700 دلاری پاناسونیک هم خروجی 4K دارند . سریعا" استراتیژی را عوض کردیم و تصمیم گرفتیم با خود دوربین 4K بگیریم . باز هم به مشکل خوردیم چرا اصلا" لنزهای واید و فیش آی کار نمی دهند کاشف به عمل آمد این دوربین فول فریم در مد 4K با کراپ 1.74 فیلم می گیرد. مثلا" لنز 35-16 می شود حدودا" 60-30 یا فیش آی 12 اصلا" شبیه فیش آی نبود چون از کانون لنز که اعوجاج کمی داشت استفاده می شد. خلاصه دوست من تسلیم شد که حداقل برای این پروژه انتخاب مناسبی نکرده و تصمیم گرفتیم ناچارا" با ذوربین Sony A7s من که تکنولوژی سه سال پیش است کار کنیم به محض اتصال دوربین خروجی خاکستری 13.8 استاپ داینامیک رنج روی مونیتور رکوردرنمایان شد. البته رکوردر مد S-LOG-2 شناخت که برای اصلاح رنگ نعمتی است. 4K بدون کراپ . برای شروع کار فقط به یک تبدیل مانت کنون به سونی احتیاج داشتیم که با یک تماس مقرر شد با پیک برایمان بفرستند . در این مدت من فرصت داشتم تا مارک 4 را بیشتر بررسی کنم: - اتوفوکوس این دوربین قظعا" خیلی بهتر شده ولی باز هم بهتر از آن در مارکت وجود دارد. - تصویر برداری HDR هیچ شباهتی به آنچه من از یک تصویر HDR در ذهنم دارم نداشت بیشتر شبیه یک افکت دم دست که اشباح رنگ بیشتر و شارپنس دیجیتالی می دهد بود تا HDR . - اسلو موشن 120 فریمی HD آن کیفیت را به طرز فجیعی کاهش می داد تقریبا" غیر قابل استفاده بود. حتی 60p با 30P تفاوت محسوس داشت . - در مورد کیفیت 4K نظری ندارم ولی در حالت HD کمابیش همان مارک 3 یا حتی مارک 2 تفاوت محسوسی دیده نمی شد . - تاچ فوکوس هم که پیشتر در خود دوربین های کنون بوده . اینها نکاتی بود که برای من مهم بود و البته باید بگویم این دوربین کاملا" نا امید کننده بود . حال ممکن است دوستداران کنون در مقام دفاع از امکانات عکاسی این دوربین بر آیند، که پیشنهاد می کنم را دانلود نمایند که جایگاه دوربین توسط وب سایت معتبر DXOMARK را نشان می دهد . حال پیشنهاد من چیست ؟ می توانیدSony a6500 که قطعا" فیلم برداری آن از مارک 4 بهتر است را به قیمت 1400 دلار بخرید و 2100 دلار صرفه جویی کنید. می توانید صبر کنید Pansonic Gh5 که الان در حال پبش فروش است در بازار موجود شود. و با V_LOG الحاقی آنرا 2100 دلار بخرید. که امکاناتی نظیر ضبط 60P در مد 4K و 180 فریم اسلوموشن HD بی نقص به انضمام کالر سمپلینگ 422 و رکورد 10بیت داخلی دوربین - استبلایزر 5 محوره سنسور به انضمام دو محوره لنز دارد و خلاصه کلام کلی امکانات دیگر که در این خلاصه نمی گنجد. می توانید منتظر پاسخ Sony A7SIII به Panasonic GH5 که ظرف ماه های آینده به بازار خواهد آمد و قطعا" جذابیت های تکنولوژیکی زیاذی خواهد داشت باشید . و در نهایت می توانید 3500 دلار بدهید فعلا" علی الحساب مارک 4 را بخرید و بعد تا سال 2021 که Canon 5D mark5 احتمالا" به بازار خواهد آمد صبر کنید . شاید خروجی HDMI مناسبی داشت شاید دلشان آمد یک LOG روی آن گذاشتند شاید peaking و Zebra داشت شاید کدک آن درست شد شاید توانست اسلو موشن با کیفیت بگیرد . شاید ... 2 Mohammad.Reza و Trance reacted to this به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Trance 40 گزارش دادن ارسال شده در ژانویه 30, 2017 سپاس از مطالب مفید نمیدونم چرا تو ایران اکثرا کنون باز هستند-یکی از دلایلشون هم اینه که تجهیزات و امکانات این برند در ایران فعاله و همه چیز با قیمت مناسب پیدا میشه،اگرچه که خیلی از عکاسان حرفه ا ی رو میشناسم که با نیکون کار می کنند ولی برای تصویر برداری خصوصا در اتلیه ها و مجالس عروسی کنون حرف اول رو میزنه. خودم به شخصه حاضرم هر مارکی جز کنون بخرم البته اگه ترسم بریزه از اینکه لنز با قیمت مناسب اون برند هم باشه....مثلا لنز های نیکون خودشون به تنهایی اندازه یه ۵دی یا ۶دی هست. گفتم ۶دی :) درمورد ۶دی هم مطلبی دارید بذارید،لطفا 1 media reacted to this به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
media 67 گزارش دادن ارسال شده در ژانویه 30, 2017 trace کنون 6D دوربین جدیدی نیست اگر اطلاعات خاصی میخواهید در خدمتم ولی در بین دوربین های کنون هم دوربین خوبی برای فیلمبرداری نیست و برای عکاسی شاید تنها مزیتش فول فریم بودن است در مورد لنزها هم اطلاعات کامل و جامعی در سایت قرار خواهد گرفت به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Trance 40 گزارش دادن ارسال شده در ژانویه 30, 2017 در 1 ساعت قبل، media گفته است : trace کنون 6D دوربین جدیدی نیست اگر اطلاعات خاصی میخواهید در خدمتم ولی در بین دوربین های کنون هم دوربین خوبی برای فیلمبرداری نیست و برای عکاسی شاید تنها مزیتش فول فریم بودن است در مورد لنزها هم اطلاعات کامل و جامعی در سایت قرار خواهد گرفت اینکه جدید نیست رو میدونم ولی دست خیلی ها دیدم بخاطر همین فول فریم بودنش برا تصویر برداری استفاده می کنن لطفا دوربین های خوب dslr جهت تصویربرداری رو هم معرفی کن ...سپاس به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
media 67 گزارش دادن ارسال شده در ژانویه 30, 2017 در 2 ساعت قبل، Trance گفته است : اینکه جدید نیست رو میدونم ولی دست خیلی ها دیدم بخاطر همین فول فریم بودنش برا تصویر برداری استفاده می کنن لطفا دوربین های خوب dslr جهت تصویربرداری رو هم معرفی کن ...سپاس فول فریم بودن تحت هیچ شرایطی دلیلی کافی برای خوب بودن یک دوربین نیست. علی الحساب این دوربین ها هر کدوم به دلیلی خوبن Panasonic GH4 - PanasonicGH5 - Sony A7S II - Sony A6500 - Canon 7D II 2 Trance و Mohammad.Reza reacted to this به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Trance 40 گزارش دادن ارسال شده در اکتبر 5, 2017 در در 1395/11/12, 02:27:14، media گفته است : فول فریم بودن تحت هیچ شرایطی دلیلی کافی برای خوب بودن یک دوربین نیست. علی الحساب این دوربین ها هر کدوم به دلیلی خوبن Panasonic GH4 - PanasonicGH5 - Sony A7S II - Sony A6500 - Canon 7D II بعد از مدت ها اومدم و چشمم افتاد به این مطالب-خنده م گرفت اینکه از اون اولشم با کنن خوب نبودم- امروز ک یکی از طرفداران پر و پاقرص gh5 پاناسونیک شدم،هر وقت هرجا صحبت دوربین میشه بهشون میگم گول این برند و محصولاتشو نخورن خصوصا فول فریماشو،خلاصه اینکه اگه الان خود کمپانی کنن بیاد جدید ترین محصول شو مفت هم بده بهم نمیخوامش،میفروشمش با پولش a7s میگیرم - حد اقل ارزش پز دادن دادنه-درباره لنزاشم فکر نکنم مشکلی باشه،همونجوری ک گفتی با یه مبدل میشه از کلی لنز استفاده کرد براش به اشتراک گذاری این پست لینک به پست به اشتراک گذاری در سایت های دیگر