رفتن به مطلب
انجمن تایم کد
media

پهترین لنز های زوم برای دوربین های کراپ سنسور ( سوپر 35 ) Canon

Recommended Posts

 مانت EF بعد از مانت PL معتبر ترین و به لحاظ گستردگی تولید از نظر تنوع و تعداد مهمترین مانت لنز برای محبث فیلم و ویدیو است  و بر خلاف آنچه امروزه همه می پندارند کراپ 1.6 در تصویر برداری و فیلم برداری  بسیار استاندارد تر از Full Frame  است چرا که همچنان حتی در دوربین های حرفه ای از کراپ 1.6 یا همان سوپر 35 استفاده میشود که فی الواقع بسیار نزدیک به استاندارد دوربین های مبتنی  نگاتیو کلاسیک سینما است . پیش از آغاز معرفی این لنز ها ذکر چند نکته ضروری است .

1 - موارد استفاده از این لنزها علاوه بر کلیه دوربین های عکاسی  کراپ سنسور Canon  نظیر 70D -  7D markII و ... شامل لاین حرفه ای دوربین های تصویر برداری Canon مشتمل بر C100 و C300 و C700 و ... میشود .

    Canon EOS 80D DSLR Camera (Body Only)Canon EOS C100 Cinema EOS Camera (Body Only)Canon EOS C700 Cinema Camera

 

2 - علاوه بر Canon بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده دوربین به لحاظ گستردگی لنز به تولید دوربین با مانت EF  مبادرت کرده اند نظیر دوربین های Black Magic

 

 

Blackmagic Design URSA 4K v2 Digital Cinema Camera (Canon EF Mount)1365457855000_964119.jpg 

 

3 - علاوه بر لنز های کراپ 1.6 EF-S کلیه لنز های Full Frame هم بر این مانت قابل استفاده هستند  که در مقاله دیگری به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت .

4 -  این مقاله مربوط به  لنزهای عکاسی است که برای استفاده در کار ویدیو مناسب هستند و قیمت نسبتا " کمی دارند لنز های سینمایی گران قیمت نیز جهت اطلاع در آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت .

 

Canon CN-E 35mm T1.5 L F Cine Prime Lens EF Mount

 

5 - مهمترین مزیت دوربین های Full Frame به کراپ سنسور تصویر برداری با عمق میدان کم ( Shallow Depth of Field) و نویز کمتر به هنگام ثبت در نور کم است که این نقیصه ها  با استفاده از لنز های با F-stop پایین تر و به اصطلاح سریعتر برطرف میشوند.

 

      

Image result for shallow depth of field portrait      

 

 

 

با این مقدمه برویم سراغ بهترین لنز های کراپ 1.6 مانت Canon EF-S

 بهترین لنز واید زوم   

Tokina AT-X 116 PRO DX-II 11-16mm f/2.8

 

Image result for tokina 11-16

 

 

 

 داشتن بوکه زیبا - شارپنس قابل توجه حتی در F 2.8   و قیمت مناسب 450 دلاری این لنز را در بین موارد مشابه بی رقیب کرده است و کلیه نیازهای  شما به لنز واید را مرتفع می کند .

 

   Image result for tokina 11-16        Image result for tokina 11-16

 

           

 

 

               

   
   
   
   
 

بهترین لنز واید به نرمال زوم

 Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art

 

       

 

     Image result for sigma 18-35

 

 

این لنز سری Art سیگما علی رقم اینکه یک لنز زوم است خصوصیات آن بیشتر شبیه لنز های پرایم است . فوق العاده شارپ حتی در پایین ترین F و اگر من بخواهم

تنها از یک لنز استفاده کنم بی تردید این تنها گزینه ام خواهد بود . قیمت این لنز 800 دلار است .

       

                      

     Image result for sigma 18-35     Image result for sigma 18-35

 

 

 

  

                

 

 

بهترین لنز تله زوم

Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art Lens

باز هم لنز سیگما که در سری ART  همواره لنز های با کیفیتی ارائه میدهد در لیست منتخب من جای می گیرد .

این لنز 1100 دلار قیمت دارد .

Image result for sigma 50-100 sample     Image result for sigma 50-100 sample

 

 

   

     Image result for sigma 50-100 sample          Image result for sigma 50-100 sample    Image result for sigma 50-100 sample

اگر شما طرفدار استفاده از لنز زوم هستید اینها لنز های زومی هستند که علاوه بر اینکه نیاز شما را بر آورده می کنند  نقاط ضعف دوربین کراپ سنسور شما را نسبت به دوربین های Full Frame  تا حدود قابل توجهی جبران می نمایند. در نوبت بعد به معرفی بهترین  لنز های پرایم  برای کراپ سوپر 35 خواهیم پرداخت.

 

 

 

   
   
   
    

 

 
   
 
 
   
   
   
   
   
   
   

 

 

                                          

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

لطفا درباره سوار کردن لنز های فول فریم بر روی کراپ سنسور ها هم صحبت کن،اینکه اگه لنز ۸۵ روی کراپ سنسور مثل 7d سوار شه تصویری که ارائه میده برابر با چه لنزیه در فول فریم 

نکته دیگه اینکه اگه بخوایم لنزهای سینمایی مثل سامیانگ رو روی دوربینی مثل کنن یا نیکون سوار کنیم باید از چه مبدل هایی استفاده کنیم-فکر میکنم درباره این دو تا موضوع هم صحبت می کردی مطلبت عالی تر میشد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام  Canon 7d و کلیه دوربین های کنون Dslr که فول فریم نیستند کراپ فکتور 1.6 دارند به عبارتی اعداد لنز چه فول فریم باشند یا نباشند ضربدر 1.6 میشود با در نظر گرفتن این فرمول 85 از نظر کادر تقریبا " معادل 135 میشود و مثلا" 24 تقریبا" کادر 40mm فول فریم را میدهد البته این تاثیر پذیری مشمول عمق میدان و بوکه نمیشود . برخلاف نظر اکثر دوستان اهل فن من معتقدم اگر از دوربین فول فریم استفاده نمی کنیم هیچ مزیتی در استفاده از لنزهای فول فریم نیست به جز ضرر از دست دادن قدرت نورگیری سنسور به عبارتی یک سنسور کراپ فقط میتواند از کانون لنز فول فریم استفاده کند و سطح وسیعی از نوری که لنز میگیرد به هدر می رود . 

و اما در مورد کانورتورها - نکته منفی اینکه هنوز هیچ کانورتوری را ندیده ام که اتوفوکوس قابل قبولی داشته باشد به جز مبدل  سونی A-mount به E-mount  که توسط خود سونی تولید میشود و در این بین لنزهای  متفرقه ای که برای A-Mount توسط sigma ,tamron  تولید شده را میتوان به دوربین های سونی Emount   متصل کرد و عملکرد آن نیز از هر حیث قابل قبول است فقط کمی موقع اتصال لنز تاخیر بیشتری برای برقراری ارتباط با دوربین دارند که آنهم قابل گذشت است .

نکته مهم دیگر آنکه برای تبدیل خوردن بهترین لنزها مانت نیکون هستند حکایت تبدیل خوردن لنزها شباهت غریبی به گروه خونی دارد در نظر بگیرید نیکون مثل O_ است و مثلا" سونی EMount مثل AB+ و سایر مانت ها در بین این دو قرار می گیرند لذا سونی از هر مانتی لنز می گیرد و به هیچ مانتی لنز نمی دهد و نیکون بالعکس به تمام مانت ها لنز میدهد و از هیچ مانتی لنز نمی گیرد و البته اتو فوکوس آنهم تا به امروز روی هیچ مانتی مطلقا" جواب نداده یعنی در عمل و حتی برای خنده اتوفوکوس ندارد ولی لنزهای منوال آن بهترین گزینه هستند به همین دلیل است که سری AIS  تولید 20 سال پیش نزد فیلمسازان همچنان مورد توجه است . من بر این باورم همچنان بهترین مطمئن ترین مبدل ها مربوط به برند MetaBones کره است که جنس مرغوبی دارند و لنز روی آنها لق نمیزند و در عین حال به دهنه دوربین و محل اتصال لنز آسیب نمی زنند . 

به عنوان آخرین مطلب استفاده از کانورتورهای  دارای تکنولوژی Speed Booster که برای اولین بار توسط MetaBones تولید شده اند . در این کانورتورها یک عدسی در آن تعبیه شده که نوری که وارد لنز فول فریم میشود را روی سنسور کراپ متمرکز میکند و در نتیجه اتفاقی که می افتد اینست 1- لنز وایدتر میشود چون از تمام عرصه آن استفاده شده 2- لنز شاپ تر میشود به گفته حرفه ای های ینگه دنیا  3- F-STOP یا T_stop  لنز تا حدودیک استاپ یا بیشتر پایین میآید یک مثال عینی مثلا" سامیانگ 85 نیکون روی  Canon 7d با استفاده از یک کانورتور معمولی میشود 135 با همان T-stop 1.5 ولی با اسپید بوستر میشود 100mm با T 1.2 و طبیعتا" تا حدود زیادی ضعف نورگیری و کم بودن لنز واید در دوربین های کراپ سنسور نسبت به فول فریم جبران میشود و مزیت های دوربین های کراپ نظیر رولینگ شاتر کمتر و دیتیل بهتر باقی می ماند به نظر من کسانی که از مانت m43 نظیر پاناسونیک GH5 استفاده می کنند حتما" باید  اسپید بوستر داشته باشند در حقیقت هر چه سنسور ها کوچک تر میشوند ضریب عملکرد اسپید بوستر موثرتر میشود .    

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1396/07/09, 01:22:11، media گفته است :

سلام  Canon 7d و کلیه دوربین های کنون Dslr که فول فریم نیستند کراپ فکتور 1.6 دارند به عبارتی اعداد لنز چه فول فریم باشند یا نباشند ضربدر 1.6 میشود با در نظر گرفتن این فرمول 85 از نظر کادر تقریبا " معادل 135 میشود و مثلا" 24 تقریبا" کادر 40mm فول فریم را میدهد البته این تاثیر پذیری مشمول عمق میدان و بوکه نمیشود . برخلاف نظر اکثر دوستان اهل فن من معتقدم اگر از دوربین فول فریم استفاده نمی کنیم هیچ مزیتی در استفاده از لنزهای فول فریم نیست به جز ضرر از دست دادن قدرت نورگیری سنسور به عبارتی یک سنسور کراپ فقط میتواند از کانون لنز فول فریم استفاده کند و سطح وسیعی از نوری که لنز میگیرد به هدر می رود . 

و اما در مورد کانورتورها - نکته منفی اینکه هنوز هیچ کانورتوری را ندیده ام که اتوفوکوس قابل قبولی داشته باشد به جز مبدل  سونی A-mount به E-mount  که توسط خود سونی تولید میشود و در این بین لنزهای  متفرقه ای که برای A-Mount توسط sigma ,tamron  تولید شده را میتوان به دوربین های سونی Emount   متصل کرد و عملکرد آن نیز از هر حیث قابل قبول است فقط کمی موقع اتصال لنز تاخیر بیشتری برای برقراری ارتباط با دوربین دارند که آنهم قابل گذشت است .

نکته مهم دیگر آنکه برای تبدیل خوردن بهترین لنزها مانت نیکون هستند حکایت تبدیل خوردن لنزها شباهت غریبی به گروه خونی دارد در نظر بگیرید نیکون مثل O_ است و مثلا" سونی EMount مثل AB+ و سایر مانت ها در بین این دو قرار می گیرند لذا سونی از هر مانتی لنز می گیرد و به هیچ مانتی لنز نمی دهد و نیکون بالعکس به تمام مانت ها لنز میدهد و از هیچ مانتی لنز نمی گیرد و البته اتو فوکوس آنهم تا به امروز روی هیچ مانتی مطلقا" جواب نداده یعنی در عمل و حتی برای خنده اتوفوکوس ندارد ولی لنزهای منوال آن بهترین گزینه هستند به همین دلیل است که سری AIS  تولید 20 سال پیش نزد فیلمسازان همچنان مورد توجه است . من بر این باورم همچنان بهترین مطمئن ترین مبدل ها مربوط به برند MetaBones کره است که جنس مرغوبی دارند و لنز روی آنها لق نمیزند و در عین حال به دهنه دوربین و محل اتصال لنز آسیب نمی زنند . 

به عنوان آخرین مطلب استفاده از کانورتورهای  دارای تکنولوژی Speed Booster که برای اولین بار توسط MetaBones تولید شده اند . در این کانورتورها یک عدسی در آن تعبیه شده که نوری که وارد لنز فول فریم میشود را روی سنسور کراپ متمرکز میکند و در نتیجه اتفاقی که می افتد اینست 1- لنز وایدتر میشود چون از تمام عرصه آن استفاده شده 2- لنز شاپ تر میشود به گفته حرفه ای های ینگه دنیا  3- F-STOP یا T_stop  لنز تا حدودیک استاپ یا بیشتر پایین میآید یک مثال عینی مثلا" سامیانگ 85 نیکون روی  Canon 7d با استفاده از یک کانورتور معمولی میشود 135 با همان T-stop 1.5 ولی با اسپید بوستر میشود 100mm با T 1.2 و طبیعتا" تا حدود زیادی ضعف نورگیری و کم بودن لنز واید در دوربین های کراپ سنسور نسبت به فول فریم جبران میشود و مزیت های دوربین های کراپ نظیر رولینگ شاتر کمتر و دیتیل بهتر باقی می ماند به نظر من کسانی که از مانت m43 نظیر پاناسونیک GH5 استفاده می کنند حتما" باید  اسپید بوستر داشته باشند در حقیقت هر چه سنسور ها کوچک تر میشوند ضریب عملکرد اسپید بوستر موثرتر میشود .    

 

عالی بود-درمورد برند MetaBones موافقم،ویدئو های زیادی دیدم که همه شون همین پیشنهاد رو میدادن-در مورد این قضیه هم همنظرم به نوعی،اینکه معنی نداره از لنز فول فریم برای بدنه کراپ استفاده کنیم.

در مورد دوربین های پاناسونیک هم راهنمایی خوبی بود،سپاسگذارم دوست عزیز-دوست دارم مطلبی جداگانه هم درباره این مدل دوربین ها بنویسی،گلایه ای که خودم همیشه داشتم و دارم،اینکه اکثرا دوست دارند یه فول فریم با بدنه درشت داشه باشن،دوستانی که اتلیه عکاسی دارند دلخور نشن ولی اکثرا این دوستان هستن که باب کردن این مساله رو.

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام متاسفانه به دلیل اینکه علی الخصوص در کار وددینگ عکس از فیلم مهم تر است مشتری همیشه قرار داد را با یک عکاس می بندد و بدین ترتیب گروه فیلم  میشود برده عکاس و پروژه باید مطابق ذائقه و استانداد  یک عکاس و علمش که بیشتر در مورد عکاسی هست اگر باشد اجرا شود و متاسفانه پدیده سینما 5d و امکان تصویر برداری دوربین های عکاسی علی رقم تمامی مزایا از نظر هنری و فنی لطمه شدیدی به بدنه سینمای کم هزینه یا غیر حرفه ای زده است با حضور عکاسان بدون علم در عرصه شاخه های مختلف  فیلم سازی نظیر موزیک ویدیو - تبلیغات - مستند و فیلم کوتاه و فرمایش شما صحیح است استاندارد فیلم در حقیقت همان سوپر 35 با  کراپ سنسور منطبق است و فول فریم با دوربین های عکاسی آنالوگ قدیمی و دوربین های تصویر برداری حرفه ای همچنان با همان سایز کراپ تولید میشوند و لنزهای حرفه ای سینما هم همچنان کراپ هستند .در نهایت فول فریم به جز نور گیری بهتر هیچ مزیتی به کراپ ندارد ولی نقاط ضعف متعددی دارد که یکی از انها تشدید رولینگ شاتر است .در نهایت DSLR مناسب برای فیلم به نظر من باید کراپ باشد و رزولوشن آن هم خیلی بالا نباشد شاید بین 12-24 مگاپیکسل بهترین حالت باشد .نقیصه ضعف نورگیری هم در کراپ سنسورها در حال برطرف شدن است کما اینکه سونی 6500 در فیلم برداری به مراتب قدرت نورگیری بیشتری نبست به کنون مارک 3 یا حتی مارک 4 فول فریم دارد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 ساعت قبل، media گفته است :

کما اینکه سونی 6500 در فیلم برداری به مراتب قدرت نورگیری بیشتری نبست به کنون مارک 3 یا حتی مارک 4 فول فریم دارد.

اره دقیقا-مثلا جدیدا مارک جدید 6D اومده بازار که من نمیدونم دلیل تولیدش چی بوده-چطوری دلشون میاد صفحه نمایش لمسی چرخشی بذارن اما خروجی هدفن - قابلیت 4K نذارن یا حتی لرزشگیر نذارن.( من بهش میگم پراید :biggrin:)

کلا دارن پول اسم برندشونو میخورن و متنوع تولید میکنن- با این قیمت 7.5 میلیون تومنی ک برا این مدل گذاشتن برابری میکنه با قیمت gH5 پاناسونیک که به مراتب همه جوره سر تره -نه تنها از این مدل بلکه نظرم اینه حتی جدید ترین مدل 5D  هم بهش نمیرسه-مدلای خوب سونی هم میشه گرفت اما عده ی زیادی از نبود لنز برای سونی تو بازار حرف میزنن-خب پس مبدل لنز رو برا چی ساختن؟ 

نکته دیگه هم اینکه جدیدا یه عده میگن 4K به چه کارمون میاد،من متعجبم-لابد تا حالا مسیرشون به اصلاح رنگ و این چیزا نخورده که این حرفو میزنن.

 

خدا عاقبت مونو بخیر کنه-همه ش یه چیزیو باب میکنن-فروشگاها هم میر فقط اونو میارن بر حسب ارضه و تقاضا

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ی سوال ک برام پیش میاد-وقتی پای اسپید بوستر میاد وسط،تبدیل لنزها تغییر میکنه یا نه ؟ مثلا لنز ۳۵ برای gh5 میشه ۷۰،حالا با وجود اسپید بوستر چی؟

سوال دیگه اینکه وقتی تو نت سرچ میکنی بهترین لنزها برای gh4 یا gh5 لنزهایی مثل 50 canon هم جزو پیشنهادهاشونه،با توجه به سنسور این دوربین و دوبرابر شدنش این لنز میشه ۱۰۰-نمیدونم چرا جزو پیشنهاد هاست-

خیلی تعریف لنز ۵۰ سامیانگ رو شنیدم که برای ی فول فریم انتخاب معقولیه-نمیدونم روی gh5 نتیجه ش چی میشه- انتخاب خودم لنز ۳۵-۱۸ سیگماست جهت تصویربرداری-شماهم اگه پیشنهادی دارین برای لنز ممنون میشم راهنمایی کنین.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

50 سامیانگ خیلی خوب نیست 35  سامیانگ عالیه 50 با اسپید بوستر اگه اف 1.4 باشه روی پاناسوتیک تقریبا" میشه 80

اف 1.2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری


×